A PHP Error was encountered

Severity: Notice

Message: Only variable references should be returned by reference

Filename: core/Common.php

Line Number: 257

A PHP Error was encountered

Severity: Warning

Message: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /mnt/data/accounts/l/leadmedia/data/www/balancnipodlozka.cz/system/core/Exceptions.php:185)

Filename: core/Security.php

Line Number: 189

A PHP Error was encountered

Severity: Warning

Message: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /mnt/data/accounts/l/leadmedia/data/www/balancnipodlozka.cz/system/core/Exceptions.php:185)

Filename: libraries/Session.php

Line Number: 672

Bosu - ideální doplněk běžeckého tréninku | Balanční podložka

Balanční podložka

Tipy na skvělé balanční podložky

Bosu - ideální doplněk běžeckého tréninku

Hlavní stránka » Bosu - ideální doplněk běžeckého tréninku

Pokud patříte mezi milovníky běžeckého sportu, pak by ve vaší tréninkové výbavě neměla chybět balanční podložka bosu. Běžně ji možná znáte spíše jako pomůcku ke tvarování problémových partií, skvěle ale poslouží také jako zachránce vašich během znavených nohou.

Bosu je ideálním doplňkem k jakémukoliv běhavému sportu – ať už jde přímo o běh samotný, nebo třeba o tenis, házenou či fotbal. S pomocí bosu je totiž možné kompenzovat zátěž způsobovanou běháním a přecházet tak zraněním nohou způsobovaným dlouhodobým přetěžováním některé z částí nohy.

Jedinečnost cvičení pomocí bosu tkví v tom, že při aktivitách na balanční podložce jsou zapojovány nejen vědomě ovládané svaly, ale i hluboké kosterní svaly a také vazy, takže člověk nejen posiluje běžně trénované velké svaly, ale také zpevňuje například namáhané drobné vazy kotníků či kolen.

Rozdíl při běhu je znatelný již po několika málo cvičeních na podložce bosu - jednak kvůli nově nabyté jistotě v pohybu, ale také s ohledem na vyšší komfort a pohodlí i při prudkých změnách pohybu, což ocení zejména hráči kolektivních sportů.

A co víc, bosu není jen výborným tréninkovým pomocníkem a skvělou prevencí úrazů všech sportovců, ale také vhodným prostředkem k rehabilitaci po úrazech - například po úrazu zkříženého vazu kolene nebo vazu kotníku.

Kromě viditelných výsledků ve stabilitě a kondici nohou navíc cvičení pomocí bosu ovlivňuje i celý zbytek těla, kdy jednoznačně zlepšuje držení těla, koordinaci pohybu i celkovou fyzičku. V neposlední řadě má pak také pozitivní vliv na kardiovaskulární systém a redukci tuku.

Tipy na cviky s bosu k posílení nohou

K posílení nohou prostřednictvím bosu skvěle slouží například klasické dřepy nebo výpady vpřed, kterým však s ohledem na nutnost balancování dodává podložka zcela nový rozměr. Podobně si můžete na bosu vyzkoušet obyčejné přednožování nebo již pokročilejší holubičku.

Vložit komentář

Jméno:
*
Uri:
E-mail:
Komentář: